3,2,1 Lift off

16 maart 2009 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Het was al zes keer uitgesteld, maar gisteren was het dan eindelijk zo ver. De space shuttle launch. Zoals gewoonlijk kwam ik hier op de dag zelf achter. Ik wist wel dat hij eraan zat te komen, maar omdat hij al zovaak was uitgesteld, hield ik het niet meer bij. Ik moest tot 15.15 uur werken, de launch was om 19.43 uur. Ik ben dus meteen na het werk gaan kijken of ik ergens een auto kon huren, dit was helaas niet gelukt omdat het zondag was. Cape Canaveral is zo'n 100 kilometer hier vandaan, dus ergens een fiets op de kop tikken was ook geen optie.

Om 19.43 uur toch maar even wanhopig naar het oosten gekeken en ja hoor, wat een geweld is dat zeg. Heel de lucht oranje gekleurd van de vlammen. Ik kon zelfs vanaf hier zien dat ze de stuwraketten losten. Eind april is er een raket launch, ik zorg wel dat ik daar bij ben!

In de laatste weken heb ik weer een hoop meegemaakt. Ik heb inmiddels training gehad voor Lobby Concierge en ben deze week begonnen. Het is heel anders dan Front Desk. Nu moet ik dinner reserveringen maken, park tickets verkopen en nog gewoon inchecken. Ik moet een ander programma gebruiken, een soort DOS-programma. Alles moet dus met het toetsenbord, wat lastig dus. Maar ik doe nu wel vele andere dingen, dus is wel wat leuker!

Twee weken geleden ben ik naar Blizzard Beach geweest, één van de aquaparken hier. De andere gaat komende zondag weer open, want die is gerestaureerd. Een goed vet park, ben ook op de grootste snelste glijbaan ter wereld geweest (is mij tenminste verteld). Ik kwam met 73 mijl per uur beneden aan, je snelheid wordt namelijk gemeten. Daarnaast ben ik afgelopen zaterdag naar het strand geweest. Stom genoeg het strand in Cape Canaveral waar gisteren dus de launch was. We zijn daar met 20 man heen gegaan, was wel lachen dus! Ben wel voor ene goeie verbrand, maar is inmiddels al wat bruin gekleurd.

Afgelopen weken zijn er hier ook nog enkele mooie feestjes geweest op Vista. Een beachparty en iemands verjaardag. De dag na het verjaardagsfeest moet iedereen naar school, ik heb het nog nooit zo rustig gezien op school. Het feest werd rond 2 uur door de security gesloten, maar daarna ging het feest gewoon ergens anders verder. Komende vrijdag is onze laatste dag school van dit blok, meteen na school geeft iemand een feestje, wordt dus weer een leuk dagje.

Deze week is Joost (Paard) hier. Hij is hier met zijn honkbalteam. Vanavond gaan we even wat drinken en later deze week spreken we ook nog een paar keer af. Wel fijn om weer eens iemand uit het bekende Geldrop te zien! Komende zondag komen Marleen en Wesley langs, dus er staan twee mooie weken op het programma.

Ik ga nu eff naar het zwembad. Morgen is het Saint Patricks Day, dus dat wordt weer de kroeg in. Groen bier drinken.

See ya!

1. Mertes:
    17 maart 2009
    Gerrit! Weer leuk verhaal, zie da je t goed naar je zin hebt daar met die brunettes! Wat mij betreft ruilen ze dat carnaval hier ook in voor mardi gras;)! Feestze nog he!

groeteee
  2. annemie:
    17 maart 2009
    Hoi Geert, fijn dat je het zo goed naar de zin hebt. geniet ervan en lekker veel leren en lachen.Hier alles goed op hans na hij heeft zijn elleboog gebroken met voetballen en is er nog 6 weken goed mee.
    groeten uit geldrop.
  3. Rox:
    Vergeet je groene shirt niet aan te doen morgen he :D Have fun!! Xx
  4. marleen:
    18 maart 2009
    jajaja ziet er goed uit, zet voor ons ook vast wat vaten bier koud!!
    heb der zin in...

tot zondag :)
  5. Wilma Gerrits:
    18 maart 2009
    ha Geert,

spectaculair, de foto's van de launch maar ook die van het strand.
    Enne,ze ziet er goed uit hoor!
    groetjes Wilma
  6. walter:
    24 maart 2009
    Hey Tjeerd,

het nieuwe verslag staat weer online!

en geen rooie reed van al die glijbanen daar?
  7. Tieske:
    26 maart 2009
    He Geertmans,

Ziet er allemaal goed uit en klinkt alsof ge oe eigen niet zit te vervelen daar. Hier is het nog wel kloteweer maar voor de rest alles flex. Als het goed is zijn Marleen en Wesley nou daar. Nog wa ondernomen daar met hun?

laterr
    Thijs