Mardi Gras

2 maart 2009 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Aangezien ik in Amerika ben, kon ik dit jaar geen carnaval vieren. In Amerika doen ze niet aan carnaval, op enkele steden na. New Orleans is er één van en het carnaval heet daar Mardi Gras. Het is een totaal andere carnaval als in Nederland. Thuis is het eff snel de optocht kijken en in de polonaise de kroeg in en kruipend naar huis. Hier is dat toch wel een stukje anders.

Samen met Rob had ik een auto gehuurd en een hotel geboekt. Zaterdagnacht reden we aan en zondagmiddag na zo'n 10 uur lange reis kwamen we goed en wel aan in New Orleans. Het lijkt een lange reis, maar het was goed te doen. Zover als je kon kijken zag je snelweg en geen auto op de weg, handig dus. Het grote verschil met Nederland is dat vrachtwagens ook gewoon mogen planken. Zo kwam een vrachtwagen ons met zo'n 150 km/uur voorbij gassen.

Toen we aankwamen in New Orleans hebben we eff wat gegeten en zijn we naar Canal Street gegaan (om de hoek van het hotel). Daar kwam een parade voorbij. Eerst kwam een school voorbij, waar de meiden dansten en jongens muziek maakte, dan kwam er een wagen voorbij die allemaal beads (kralenkettingen) gooiden. En dit zo'n twee uur lang. Nadat we flink wat beads verzameld hadden, gingen we richting Bourbon Street, een soort Stratumseind. We konden onze ogen niet geloven. Bij de parade gooiden ze de beads overal het publiek in en op Bourbon Street lieten de meiden hun tieten zien voor wat beads. Het paradijs natuurlijk. Na lange tijd daar rondgelopen te hebben, zijn we de kroeg in gegaan. In de kroegen zelf wordt bijna niet gezopen, beetje raar. De barvrouw keek dus iedere keer raar op als wij weer kwamen bestellen. Na daar een tijdje geweest te zijn gingen we naar huis toe.

De tweede dag zijn we eerst New Orleans wezen verkennen. Je zag nog duidelijk de invloed van Katrina. Vele dingen waren gesloten omdat ze nog gerestaureerd moesten worden. Het was een beetje een oude en vervallen stad, maar nu door de orkaan gaan ze alles weer een beetje restaureren. Nadat we wat hadden rondgelopen zijn we om gaan kleden en weer naar de parades gegaan. Overdag carnaval vieren kennen ze hier namelijk niet. 's Avonds was het weer hetzelfde verhaal als de dag ervoor. Eerst naar de paradas gedaan, daarna op stap en ze lieten weer overal hun tieten zien.

Dinsdag was echter een heel andere dag. Het is de Mardi Gras dag zelf. De parades begonnen al om 8 uur 's ochtends, vlakbij ons hotel kwamen ze rond 11 uur voorbij. Wij stonden dus om 11 uur klaar en een pilske in de hand. Na een tijd naar de parades gekeken te hebben, gingen we weer naar Bourbon Street. Het was gewoon één groot feest. Alle balkons waren gevuld met mensen. De straat was gevuld. Overal werden heen en weer beads gegooid. Wij natuurlijk overal filmen en foto's maken, waar ze geen zak om gaven. De filmpjes probeer ik nog wel op Youtube te zetten. Soms wilden vrouwen hun tieten niet laten zien en dan begon iedereen te roepen 'show your tits, show your tits', daar konden ze natuurlijk niet tegenop en dus deden ze het. Na eerst op straat gehangen te hebben, zijn we daarna de kroeg ingegaan waar het net zo'n feest was. Mardi Gras was echt een topfeest! Aangezien ik nog een hoop beads heb, houden we binnenkort hier een Mardi Gras party ;)

Omdat het hier zo'n 30 graden is, was ik gisteren genoodzaakt om naar Blizzard Beach te gaan, een aquapark. We waren daar met zo'n 25 man, gezellig dus. Over een paar weken gaat er nog een ander waterpark open, dan gaan we daar ook even kijken.

Voor degene die trouwens iets willen sturen naar mij, mijn adres is:

13501 Meadow Creek Drive

Apt # 3707

FL 32821, Orlando

Show your tits!

Groeten Geert

1. walter:
    Hey was gezellig dus.
    Hier was het nix aan man carnaval :p
    ps Wedstrijdverslag is online

gr wallie
  2. Wilma Gerrits:
    he Tjeerd,

we konden onze ogen niet geloven schrijf je, nee wij dan......
    Dat je je goed vermaakt is wel duidelijk, en zo moet dat ook.

groetjes Wilma
  3. marianne en de rest.:
    3 maart 2009
    eej da's leuk een eigen stad....ik kom eraan!!
    jij geniet volop dat zien we wel !!!
    gr marianne frits en kids
  4. Brigitte:
    Hallo Tjeerd,
    Ik kwam toevallig op je reisverslagen terecht omdat ik informatie over mardi gras in Orlando zocht. Leuk om je verslagen te lezen ook al ken ik je niet eens. Het klinkt allemaal zo bekend. Ga zelf ook weer met mijn vriend volgende week naar Orlando. Ik ga zelf al voor de 18e keer. Vindt Orlando (en de rest van Amerika) te gek. In ieder geval veel plezier daar maar dat zal wel lukken.
    Groetjes
    Brigitte en Robert (Geldrop)
  5. Tim:
    Hey TJEERD :p

Hedde oe tieten zelf ook ff in de strijd gegooid of nie??
    Een jaartje geen carnaval vieren in NL, mis je ook niks aan hoor... Enne, blijf zo lang mogelijk weg uit NL, niks te zoeken hier ;)
    Wij gaan volgend jaar ook ZEKER weer een tijdje weg..

Groetjes!!!!!!!!!

ps. waar staan die tietenfoto's??
  6. Tim:
    4 maart 2009
    Oh, die waren vrij snel te vinden haha :D