Pop Century

15 februari 2009 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hi, welcome to Pop Century, my name is Geert, how may I assist you today? Would you like to place a credit card on file for charging privileges and express checkout?

Deze twee vragen moet ik aan iedere gast stellen die ik incheck. Eerst kreeg ik vijf dagen les op de Disney Universiteit, daarna moest ik zes dagen met een trainer mensen inchecken en inmiddels sta ik alleen. Wel een relaxe manier van werken, je wordt niet meteen in het diepe gegooid, maar krijgt eerst goede les. Het werk bevalt wel, relaxe collega's en de meeste gasten zijn blij dat ze eindelijk in Walt Disney World zijn. Mochten er klanten met klachten komen, dan handelt een manager dat af, dus daar hoef ik me niet mee bezig te houden. Mijn werktijden zijn wel vrij verschillend, zo moet ik bijvoorbeeld vandaag van 16.30 tot 0.30 werken, maar heb ook dagen dat ik om 5.45 uur moet beginnen.

De laatste weken is er wederom veel gebeurd hier. Zo is 'the game' gespeeld, de finale van het American Football, de Superbowl. Overal werden dingen uitgedeeld, op het werk hadden alle vrouwen eten meegenomen en iedereen was heel de dag zenuwachtig. Toch wel iets anders als de bekerfinale in Nederland... De finale werd gespeeld in Tampa, zo'n 100 kilometer hier vandaan. De week erop was de Daytona 500. Een Nascar race, weer een dag feest hier, maar wel minder als het American Football. Komende donderdag is er een lancering van een space shuttle in Cape Canaveral, daar probeer ik naar toe te gaan, zoiets zie je natuurlijk niet iedere dag. En ik heb mijn eerste vakantie geboekt! Volgende week ga ik samen met Rob carnaval vieren in New Orleans. Eén van de weinig plekken in Amerika waar ze carnaval vieren. Hier wordt dat ook wel Mardi Gras genoemd, misschien hebben jullie er wel ooit van gehoord. Ik ben benieuwd of het een beetje kan tippen aan ons carnaval.

Amerika is wel heel anders dan Nederland. In een supermarkt heb je meer keuzes voor Cornflakes en koekjes dan bijvoorbeeld brood of fruit. Als je gaat lunchen hier heb je meer keuze tussen verschillende vette happen dan tussen belegde broodjes. Als het een keer regent hier hoor je meteen allemaal sirenes, alles gaat dan fout hier. Laatst hadden we hier een Mickey Party (gratis pizza en drinken, maar geen alcohol). Iedereen ging helemaal uit zijn plaat, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is zonder alcohol.

De plek waar ik trouwens woon, Vista Way, is een bekende plek in Amerika, dat wist ik helemaal niet. Het stond zelfs in het Guinness Book of Records in paar jaar geleden voor twee dingen. De plek waar het meeste feesten worden gegeven en nog voor iets anders. Lil Wayne heeft er zelfs een nummer over geschreven en iemand die hier woont heeft er een clip bij gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=rGzgwiAng7I

Bekijk die clip maar eens, dan zie je meteen waar ik woon. Een deel van die clip is gefilmd in een café hier vlakbij, al mijn huisgenoten zitten erin, maar ik was toen net eff bier halen, dus zit er niet in... Dat zie je op het einde van die clip.

Maar ik ga me nu klaar maken om te gaan werken. Gisteren waren Tom Cruise en Katie Holmes trouwens in Hollywood Studio's. Mijn huisgenoot werkt bij een attractie en moest hun helpen, hij was dus helemaal in zijn sas gisteren. Brat Pitt en Angelina Jolie komen ook nog deze week. Hopelijk komen ze bij mij inchecken ;)

Groeten vanuit Orlando, waar het momenteel 30 graden is!

Have a groovy day!

Geert

1. Wilma Gerrits:
    Ha Geert,

Tjeeee zeg daar worden wij wel even helemaal stil van. Wat een leuke dingen beleef je daar allemaal! En je hebt er zeker geen problemen mee dat jij nu net toevallig op Vista Way terecht bent gekomen.
    Enjoy and have fun!

groetjes Wilma
  2. marleen:
    he geert

nou nou klink gezellig zeg, zo vet dat je daar ook carnaval gaat vieren.
    Veel plezier!!

x marleen en wes
  3. Pauline:
    16 februari 2009
    tjeerd! echt super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen, je bent zeker goed terecht gekomen daar!
    veel plezier nog, geniet ervan! xx
  4. Paul:
    17 februari 2009
    Ha Geert,

Geweldig als het je lukt om een Space Shuttle te zien vertrekken into the orbit. Hier roepen we al bij een vuurpijltje OOOOhh. En die Space Shuttle is toch weer ff wat groter, benieuwd hoe die amerikanen daarop zullen reageren daar op Cape Carnaval.
    Hey en dan die andere carnaval in New Orleans je moet voor Mardi Grass kralen meenemen, heel veel kralen, dan zie je het meest.

Greetings
    Paul
  5. Tim:
    19 februari 2009
    Erasmus,

Das weer een mooi verhaal! Zo te lezen vermaak je je wel en gaat dat de komende tijd ook wel goedkomen!!
    Al een carnavalskostuum voor daar gekocht? Je hebt je David H. shirt en pruik toch wel meegenomen he??

Wij vertrekken over 3,5 uur vanuit Bangkok naar huis :( Goed chagrijnig nu dus!!

Geniet er maar heeeeeeeuuul erg van, want het is echt zoooo voorbij.

Groetjes!!!!
  6. Dierik:
    20 februari 2009
    Hey Geert.
    Klinkt allemaal wel erg goed, jammer alleen da je af en toe nog s moet werken hihi.
    En da weer, heeeeeeeeeeeeeeerlijk.
    Hier s t nat en koud brrrrrrrrrrrr
    Groetjes n have fun.

Have a nive day!
  7. Jolien:
    18 maart 2009
    Hallo,
    Misschien een beetje raar om een berichtje te krijgen van iemand die je niet kent haha.. Maar ik vroeg me af hoe je bij Disney World terecht bent gekomen? Is het een stage plek? Ik ben al een tijdje bezig met informatie inwinnen maar kom nog niet echt verder. Als je mij zou kunnen helpen hoor ik het graag. Mijn e-mail adres is: [email protected]
    Met vriendelijke groet,
    Jolien