The Sunshine State

24 januari 2009 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Florida wordt ook wel The Sunshine State genoemd en ik snap nu waarom. Iedere dag schijnt hier de zon. Enkele dagen geleden was het echter wel nog behoorlijk koud, maar gisteren was het gewoon al weer 20 graden en dit wordt vanaf nu alleen nog maar beter.

Ik kwam hier afgelopen zondag rond 11 uur (plaatselijke tijd) op de campus. Er werd me verteld wat ik de volgende dag moest doen en ik kreeg de sleutel van mijn appartement. Ik zit in een zes persoon appartement, maar we zijn maar met zijn vijven. Ik slaap op de kamer samen met Ben, een Engelsman. Daarnaast zit er nog een Vietnamees, Tin, en twee Brazilianen, Andre en Fernando. Er zitten hier overigens veel Brazilianen op de campus, dus de eerste voetbalwedstrijd is al geregeld.

De eerste dagen moesten we zwaar veel formulieren invullen. Sommige voor je visum, maar ook een hoop andere rotzooi. Na dat alles gedaan te hebben, kreeg ik mijn werkplek te horen, Pop Century Resort. Ik hoor van veel mensen dat dit een leuk resort is, dus ik ben benieuwd. Het is een familie hotel, dus heb waarschijnlijk wel veel met koters te maken. Ik word dat Lobby Concierge. Ik weet nog niet precies wat het inhoud, maar mensen komen naar mij toe om kaartjes te kopen voor de parken en reserveringen te maken voor diner enzo.

Afgelopen woensdag hadden we 's middags vrij. We zijn toen met een hoop mensen naar Magic Kingdom geweest, een van de parken hier. Het is het park met Cinderella's Castle, dus vast wel bekend bij jullie. Ik ben samen met Ben rond gaan lopen en we hebben vele attractie gehad. Het was nergens druk, want het was vrij koud die dag. Gelukkig had ik mijn winterjas meegenomen, want die had ik toen echt wel nodig. Het was geweldig om alles daar te zien. De leukste attractie waar we in zijn geweest was Monster Inc Laugh Floor. Ik wist niet wat voor attractie het was, we kregen eerst een filmpje te zien en toen moesten we doorlopen naar de volgende zaal, een soort bioscoopzaal. Daar kregen we een soort live stand-up comedian te zien. De personages van Monster Inc hielden allerlei mensen uit het publiek voor de gek, was echt lachen! Daarnaast zijn we in nog een hoop andere attracties geweest, waaronder It's A Small World... wat te vergelijken is met Carnaval Festival. Om eerlijk te zijn vind ik Carnaval Festival een betere attractie. Rond acht uur kwamen we weer met zijn alle bij elkaar om Wishes te zien, de vuurwerk show. Ik heb de hele show gefilmd, probeer die nog wel op Youtube te zetten, maar we hebben hier niet zo'n snelle verbinding.

Donderdag ben ik samen met Rob (een jongen die ik van de NHTV kon) en nog een paar andere uit eten geweest. Het was een soort buffer, alleen je hoeft niet zelf het eten te halen, maar dat komen ze brengen. Zwaar lekker (en veul!) hebben we daar gegeten. Wel relax dat Rob hier is, heb verder namelijk nog weinig Nederlanders gezien. Volgende week komen er nog wel wat meer, dus dat is wel relax. Toen ik terug kwam in mijn appartement, was er een feestje aan de gang. Mijn huisgenoten hadden wat georganiseerd, dus was ook nog wel gezellig.

Gisteren moesten we eerst naar de universiteit. Ziet er allemaal keurig netjes uit. Ik volg daar het eerste semester de twee vakken die ik had gekozen, introduction theme park management en event management. Volgende week heb ik mijn eerste lessen, dus ben benieuwd. Nadat we gisteren klaar waren, ben ik met Dani, Gina en Nathalie (twee Engelse meiden en een half Engelse half Poolse) naar Disney's Hollywood Studios geweest. Het was al wat later in de middag en dat park sluit al vroeg, dus we hebben niet veel gezien. De meiden wilden natuurlijk per se de show van Belle en het Beest zien, verder hebben we geen tijd gehad om in andere attracties te gaan. Daarna zijn we naar Downtown Disney geweest, het uitgaansgebied hier. We hebben daar gegeten bij Planet Hollywood, dus alles had met films te maken. Daarna nog een bar bezocht, maar Gina en Nathalie moesten vandaag werken, dus we gingen op tijd naar huis. Dani moest vandaag even naar haar werk, zodra ze klaar is gaan we naar Animal Kingdom. Daar staan als het goed is wat vette achtbanen, dus ben benieuwd.

Ik heb al zoveel meegemaakt hier, teveel om allemaal te beschrijven, maar het is hier tot nu toe geweldig! Ik heb trouwens nog goed nieuws voor mensen die langs willen komen, als je dat van te voren laat weten kan ik een hotel voor je boeken, je krijgt van 40% korting! Dus als je wilt komen, dan hoor ik het wel!

Have a magical day!

Geert

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. annemie:
    24 januari 2009
    Hoi Geert, bedankt voor je mail kei leuk. Ik hoop dat je er nog veel meer mee mag maken. Geniet ervan en tot ziens
    Groeten uit Geldrop. de Hurkjes.
  2. Caroline:
    24 januari 2009
    Hoi Geert, je bent nog geen week weg en al zoveel gedaan!! Geweldig! Leuk dat je zo uitgebreid beschreven hebt!
    Ik weet wel dat de porties in USA anders zijn dan hier:heb je echt al die spare ribs opgegeten??
    En je spreekt al Disney taal:)
    Voor jou een magical time
    groetjes Caroline
  3. Marjolein:
    Hey Tjeerd!

Zo te lezen wel tof daar. Concierge is wel een relaxte baan, ga maar van een paar honderd euro fooi uit per maand, en ff regelen dat je die zelf mag houden natuurlijk ;)
    Have fun daaro!

xx Maai
  4. Dierik:
    Hey Geert.
    Ziet r allemaal goed uit!!!!
    Hoe was je date??????????????????????????????
  5. Wilma Gerrits:
    Ha Geert,

In Amerika is bijna alles big. Jij hebt ook een big smile op your face dus dat zit wel goed daar met jou.

groetjes Wilma
  6. Wilma Gerrits:
    he geert!!
    super vet! kan niet wachten om het allemaal zelf te zien..
    mooi man dat kasteel en de parken, hoe waren de de achtbanen in animal kingdom?
    ben tot benieuwd, tot over twee maanden :)

xx
  7. Wilma Gerrits:
    25 januari 2009
    dat was ik dus, en hoezo date??

x marleen en wes
  8. Bart:
    25 januari 2009
    Zit wel goed met die vrouwen zie ik cassanova!
    Have Fun!!
  9. marianne en de rest.:
    26 januari 2009
    hee geert
    goed verhaal,goeie foto's we kijken uit naar de volgende
    groetjes marianne frits en kids
  10. Tim:
    27 januari 2009
    Yowwwww gerrits, ge vermaakt oe eigen daar wel, dat lees ik wel weer!!
    We zullen het zoveel mogelijk proberen te volgen vanuit hier. Wij hebben nog 3,5 week te gaan in Thailand. Let op jonge, geniet er daar van, want het is echt zo voorbij!!!

Groetjess!!!
  11. patrick:
    28 januari 2009
    hey die geert zie dat je je goed vermaakt daarzo,en de job is wel relax en speel die brazilianen maar een keer door de benen heel veel plezier groeten pat.
  12. hans:
    31 januari 2009
    hoi geertje,

zo te zien en te lezen, heb jij eigenlijk een positie die ik ook wel zou ambieeren ware het niet dat ik moet werken. Zou jou best eens bezig willen zien met al die mensen die tickets willen. Geniet er van en wel op tijd studeren he.

gr Hans
  13. maurice van oers:
    8 februari 2009
    hey geertje

alles kits daar in the usa?
    je hebt zo te zien wel een super tijd daaro
    maar spaar je krachten voor t zaal voetbal hier hahaha

gretings maurice
  14. Bart Smits:
    12 februari 2009
    Tjonge-jonge,
    Wat een uitzending. En dan klagen ze in Uruzgan dat het warm is! Dit is ook niet mis. Waar jij bent moet je perse veul eten zo te zien. Hopelijk wordt je af en toe met rust gelaten dat je ook een beetje aan werken toe komt. Maar ja, socialising is very important. FF een goed netwerkje aanleggen. Zet door Geert, ik zie dat het heftig is maar je kunt het!

groeten Bartski
  15. materazzi:
    14 februari 2009
    Gerrit!!

Mooi da ge het naar oe zin het daarzo. Wilde eigelijk ergens in mei nog een keertje langskome, moet effe kijke wie ik mee krijg..
    Tis rustig op kaartgebied de laatste weken ;)

groeten Toon
  16. Niels:
    15 februari 2009
    Ey Geert

Ziet er goed uit daar! Wat spookte met die vrouwen uit daar? Ik zie dat Toon plannen heeft daar heen te gaan, kan goed zijn dat ik mee ga. Veel plezier nog en succes jonge!

Niels